Pont Akersloot en De Woude

Voor de overtocht van de pont in Akersloot kopen (brom)fietsers een ticket bij de kaartautomaat aan de wal. Voor overige voertuigen betaalt u op de pont. U kunt alleen contactloos betalen bij de kaartautomaat en op de pont (met pinpas, telefoon of horloge). Kinderen tot 16 jaar maken gratis gebruik van de veerponten.

U kunt abonnementen voor een jaar, halfjaar, kwartaal of maand te kopen. Voor fietsers, brommers en voetgangers zijn 10- en 50-rittenkaarten te koop. Deze zijn verkrijgbaar bij de dienstdoende schipper bij veerpont De Woude. De pontbeheerder kan uw kaart op geldigheid controleren. 

abonnement veerpont aanvragen

Tegemoetkoming voor abonnementhouders pont Akersloot

U heeft mogelijk recht op een tegemoetkoming van uw abonnementsgeld vanwege de uitgelopen werkzaamheden aan de veerpont Akersloot in de periode 16 december 2023 t/m 16 februari 2024. De tegemoetkoming is voor de dagen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw maand-, kwartaal, halfjaar- of jaarabonnement voor uw auto, motor, tractor, aanhanger of voertuig > 3.500kg als gevolg van deze werkzaamheden. 

Om in aanmerking te komen, vult u het online formulier tegemoetkoming abonnementhouders pont Akersloot in. 

restitutie veerpont Akersloot aanvragen

Over de abonnementen

Een abonnement is op naam en geldig voor het lopende kalenderjaar. Bij verlenging van het jaarabonnement ontvangt u een nieuwe kaart met een andere kleur en vermelding van jaartal. U kunt jaarabonnementen voor de pont zowel voor de Woude als voor Akersloot gebruiken (uitgesloten zijn de abonnementen met een gereduceerd tarief). Bij verlengen van het maandabonnement in hetzelfde jaar behoudt u uw pasje. Totdat u de abonnementskaart heeft ontvangen, geldt uw betalingsbewijs als abonnement. Na ontvangst aanvraag en betaling duurt het 4 weken voordat u de pas ontvangt. 

Als online aanvragen van een abonnement niet lukt, neemt u dan contact op met het KCC via telefoonnummer 14 0251 (zonder netnummer).

Tegemoetkoming voor abonnementhouders

U heeft mogelijk recht op een tegemoetkoming van uw abonnementsgeld vanwege de uitgelopen werkzaamheden aan de veerpont Akersloot in de periode 16 december 2023 t/m 16 februari 2024. De tegemoetkoming is voor de dagen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw maand-, kwartaal, halfjaar- of jaarabonnement voor uw auto, motor, tractor, aanhanger of voertuig > 3.500kg als gevolg van deze werkzaamheden. 

Om in aanmerking te komen, vult u het online formulier tegemoetkoming abonnementhouders pont Akersloot in.

Bericht ontvangen als de pont niet vaart

U kunt een sms-bericht ontvangen als de pont niet vaart. Bijvoorbeeld bij onderhoud van de pont of bij onverwachte en gevaarlijke omstandigheden.

Geef uw mobiele nummer(s) door per e-mail naar wijkbeheerondersteuning@debuch.nl. In uw bericht geeft u aan van welke pont u informatie wilt ontvangen. Het is niet mogelijk om 1 mobiel nummer aan beide ponten te koppelen.

Vaartijden

dag tijden
maandag 7.00 uur tot 22.00 uur
dinsdag 7.00 uur tot 22.00 uur
woensdag 7.00 uur tot 22.00 uur
donderdag 7.00 uur tot 22.00 uur
vrijdag 7.00 uur tot 22.00 uur
zaterdag 8.00 uur tot 22.00 uur
zondag 8.00 uur tot 22.00 uur
op feestdagen 8.00 uur tot 20.00 uur
   
iedere eerste dinsdag van de maand van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet!

dag tijden
maandag 7.00 uur tot 20.00 uur
dinsdag 7.00 uur tot 20.00 uur
woensdag 7.00 uur tot 20.00 uur
donderdag 7.00 uur tot 20.00 uur
vrijdag 7.00 uur tot 20.00 uur
zaterdag 8.00 uur tot 20.00 uur
zondag 8.00 uur tot 20.00 uur
op feestdagen 8.00 uur tot 20.00 uur
   
iedere eerste dinsdag van de maand van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet!

dag tijden
maandag 6.00 uur tot 23.00 uur
dinsdag 6.00 uur tot 23.00 uur
woensdag 6.00 uur tot 23.00 uur
donderdag 6.00 uur tot 23.00 uur
vrijdag 6.00 uur tot 24.00 uur
zaterdag 7.30 uur tot 24.00 uur
zondag 7.30 uur en 23.00 uur
op feestdagen 7.30 uur tot 23.00 uur
   
iedere eerste donderdag van de maand van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet!

Tarieven

We passen het tarief voor abonnementen maandelijks naar rato aan. Wilt u precies weten wat u moet betalen? Mail dan naar het e-mailadres pontveren@castricum.nl of bel naar 14 0251.

soort kosten tarieven 2024
Kinderen tot 16 jaar gratis
Voetganger / passagier gratis
Fietser/brommer losse kaart € 1,40
Fietser/brommer jaarabonnement € 80,90
Auto/motor/tractor met bestuurder losse kaart € 2,90
Auto/motor/tractor maandabonnement € 22,60
Auto/motor/tractor kwartaalabonnement € 65,60
Auto/motor/tractor halfjaarabonnement € 125,60
Auto/motor/tractor jaarabonnement € 206,60
Auto/voertuig > 3.500 kg losse kaart € 5,80
Auto/voertuig > 3.500 kg jaarabonnement € 457,80
Aanhanger losse kaart € 2,90
Aanhanger jaarabonnement € 228,90

soort kosten tarieven 2024
Kinderen tot 16 jaar gratis
Voetganger losse kaart € 1,15
Voetganger jaarabonnement € 80,90
Voetganger jaarabonnement inwoners De Woude € 11,10
Passagier losse kaart € 1,15
Passagier jaarabonnement € 80,90
Fietser/brommer losse kaart € 1,15
Fietser/brommer jaarabonnement € 80,90
Fietser/brommer jaarabonnement inwoners De Woude € 11,10
Fietser/brommer/voetganger 10 vaarten € 10,60
Fietser/brommer/voetganger 50 vaarten € 47,40
Auto/motor/tractor met bestuurder losse kaart € 4,20
Auto/motor/tractor maandabonnement € 22,60
Auto/motor/tractor kwartaal abonnement € 65,60
Auto/motor/tractor halfjaar abonnement € 125,60
Auto/motor/tractor jaarabonnement € 206,60
Auto/voertuig > 3.500 kg losse kaart € 4,20
Auto/voertuig > 3.500 kg jaarabonnement € 206,60

De abonnementen zijn altijd persoonsgebonden.

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, wat nu?

Vraag via pontveren@castricum.nl een nieuw wachtwoord of een nieuwe gebruikersnaam aan. 

Ik ben mijn kaart kwijt, wat moet ik doen?

Geef uw kaartnummer schriftelijk door of via e-mail aan pontveren@castricum.nl. Deze kaart wordt ontkoppeld. U krijgt een nieuwe kaart.

Ik heb een account aangemaakt maar ik heb geen bevestigingsmail gehad, kan ik deze alsnog krijgen?

Misschien is de e-mail in de ongewenste e-mailbox gekomen. Kijkt u daar eerst even.

Helaas kunnen wij de bevestiging niet opnieuw sturen. U moet opnieuw een account aanmaken.

Ik heb geen computer, hoe kan ik dan mijn abonnement verlengen/aanvragen?

Wij kunnen het formulier per post aan u toesturen of u kunt het ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Met dit formulier maken wij het pasje voor u. Zonder juist ingevuld formulier is dit niet mogelijk.

De betaling kunt u vervolgens handmatig via de bank overmaken. Het bedrag stort u op NL84 BNGH 0285 0968 77 ten name van gemeente Castricum onder vermelding van: naam, adres, welk type abonnement pontveren en eventueel kaartnummer.

Let op! De abonnementen zijn altijd persoonsgebonden.

Kan ik ook een factuur krijgen?

Nee, wij kunnen alleen een betaalbevestiging sturen

Ik heb de betaling overgemaakt, maar ik heb mijn nieuwe pasje voor de veerpont nog niet ontvangen.

Uw bankafschrift kunt u als betalingsbewijs tonen aan de schipper totdat u uw kaart hebt ontvangen. Na ontvangst aanvraag en betaling duurt het 4 weken voordat u de pas ontvangt.

Als u al in het bezit bent van een kaart, dan kunt u het abonnement verlengen op het huidige kaartnummer.

Kan ik mijn auto-abonnement ook gebruiken voor mijn fiets?

Nee, een auto-abonnement is niet geldig voor een fiets-abonnement.